Pontverseny

Pilóták versenye:
1. Massa 39 pont
2. Alonso 37 pont
3. Vettel 37 pont
4. Button 35 pont
5. Rosberg 35 pont
6. Hamilton 31 pont


Istállók versenye:
1. Ferrari 76 pont
2. McLaren 66 pont
3. Red Bull 61 pont
4. Mercedes 44 pont
5. Renault 30 pont

Formula blog - ahogy a Forma 1-et én látom

Bejegyzéseimet láthatjátok a F1-ről kapcsolatban. Aktuális érzelmek, értékelés egy Ferrari-rajongótól.

Friss topikok

  • argo001: @prédikátor: Majd valamikor biztosan, most erre nincs időm sajnos. (2011.03.27. 09:57) Szünetel a blog
  • argo001: A Red Bull akció számomra is kissé érthetetlen, de én nem mondanám biztosra, hogy Webber a hibás. (2010.06.01. 15:28) 2010 - Törökország, verseny
  • Je m'appelle Théo: nem volt rossz verseny, bár egy Massa sikert jobban értékeltem volna (2010.04.05. 09:59) 2010 - Malajzia, verseny
  • argo001: @prédikátor: Igen, volt pár egész jó előzés. Azért Schumit nagyon sajnálom.. (2010.04.04. 11:57) 2010 - Malajzia, időmérő
  • argo001: @prédikátor: Schumi egész jó volt, bele fog rázódni nagyon. Massát nagyon sajnálom, állítólag volt... (2010.03.14. 15:20) 2010 - Bahrain, időmérő

Miner.hu kereső

Felipe Massa vs. Kimi Räikkönen - Magny-Cours

2008.06.21. 16:16 argo001

Szívemnek kedves ez az eredmény, a dolog szépséghibája, hogy a kedvencem "csak" a második helyről indul, de ha bejön az elméletem, miszerint Felipe Massa autójában több üzemanyag van, akár még meg is verheti Kimi Räikkönent. Miért is mondom ezt?

poz.    versenyző                csapat      Q1                    Q2             Q3        kör

1Kimi RäikkönenFerrari1:15.1331:15.1611:16.44916
2Felipe MassaFerrari1:15.0241:15.0411:16.49017

 

Itt azt láthatjuk, hogy az első két etapban Felipe Massa volt a gyorsabb, az első etapban 109 ezreddel, a másodikban 120 ezreddel. A köridőket tekintve mindketten visszaestek valamennyit (Felipe 17 ezredet, Kimi 28 ezredet). Ebből azt lehet kikövetkeztetni, hogy a logika alapján Felipe Massa körülbelül 1 tizeddel volt gyorsabb Räikkönen-nél azonos mennyiségű benzinnel (hiszen legjobb tudomásom szerint az első két etapban hasonló üzemanyaggal futnak a csapatok, igazán a Q2-ben lehet lemérni, ki mit tud üres tankkal, hisz ott már ténylegesen mindenki üres tankkal megy).

Az időmérő harmadik etapjára Felipe Massa jobban visszaesett, mint Kimi Räikkönen, viszont több kört is ment. Ebből arra lehet következtetni, hogy nagyjából 1 kör eltérés lehet a két autó között, magyarán mindketten hasonló taktikán lehetnek. Eredetileg talán két kör volt a két autó közt, de Rajkónak az utolsó körét már nem volt kötelező megtennie, hisz Felipe picit hibázott, a többieknek pedig esélyük sem volt. Arra is esély van, hogy két kör legyen a két autó közt, Felipe javára (tehát, övé a nehezebb autó). A verseny ennélfogva elég szoros lesz, hiszen tavaly ugyanez volt a helyzet, csak fordítva (Felipe jött be hamarabb, Kimi egy körrel később, és Kimi meg tudta előzni Felipét). Én fifty-fifty-t látok, ugyanannyi esélye van a győzelemre Massának, mint Räikkönennek, pláne, ha az autója nehezebb a finnél. Akár a pályán is eldőlhet a verseny - látva az utóbbi versenyek harcias Massáját.

Egy biztos: vagy Felipe Massa, vagy Kimi Räikkönen nyer. A többieknek ugyanis esélyük sincs!

(Szurkolói megnyilvánulás: hajrá Massa! Hajrá FERRARI!)

2 komment

süti beállítások módosítása