Már-már felesleges is mondanom, hogy 1-2-ben végeztek a Brawn autói, így nem is részletezem. Talán csak annyit, hogy nem volt "annyira" nagy a fölényük, illetve csak Buttoné. Barrichello végig a Ferrarik előtt maradt.
A Ferrari most minden dicséretet megérdemel. Második csapatként ott tartotta magát a Brawnok mögött, ami nem kis fejlődés ahhoz képest, hogy pár versennyel ezelőtt még a Toyotákkal, a Williamszekkel, a BMW-kkel sem tudtunk menni. Ugyan a Red Bull elronthatta volna a végjátékot (Vettel műszaki problémája révén ezt már nem tudhatjuk meg), de a Ferrarinak így is sikerült a 3.-4. helyen maradnia. 11 pont! Räikkönen rontotta el kicsit a rajtot, elképzelhető, hogy tudta volna tartani Barrichellot, mint már említettem, ők ketten nagyon hasonló teljesítményt nyújtottak.
Gyorsabb volt náluk Felipe Massa, akit azonban még a verseny elején megelőzött Nico Rosberg. Történt ugyanis, hogy Felipe "pályalerövidítése" folyamán vissza kellett engednie Vettelt, azonban Rosberg gyorsan beugrott Massa elé. Sokan szépnek tartják ezt a manővert: számomra semmi különleges nincs benne, egy lelassító kocsi elé nem nehéz beugrani. Erről a halál unalmas versenyről eszembe jut, milyen volt a F1 még anno Michaellel Monacóban... amikor a 22. helyről felugrott az 5.-re...
A BMW gyatra, Hamiltonnak nem sikerült pontot szereznie, Bourdais-nek igen, Nakajima bebizonyította, hogy egy szerencsétlen, Alonso úgy ment, ahogy az autója tud. Izgalmasnak nem nevezhető a világbajnokság, mivel Button előnye már 50 ezer pont. Ahhoz képest, hogy az FIA kimondva az ezévi világbajnokság izgalmasabbá tételét tűzte ki célul a szezon előtt, elnézve a 2008-as, 2007-es, 2006-os bajnokságokat nem túlzás kijelenteni, mennyire célt tévesztetek. Az már más kérdés, hogy nem feltétlen mondtak igazat, szerintem a Ferrari és a McLaren dominanciájának megtörése lehetett.. hogy fogalmazzak.. még jelentős szempont. De ezt talán majd másik postban.
Lényeg a lényeg: iszonyatosan unalmas futam volt (ahogy eddig az összes, talán Ausztráliát leszámítva, de az se volt nagy durranás), ahol végre a Ferrari is alakított valamit. Kíváncsian várjuk a következő futamot (na meg egy Massa-dobogót).
(Halkan megjegyzem, hogy a mezőny leggyorsabb pilótája megfutotta a leggyorsabb kört. :D Természetesen Massáról van szó.)
Az alábbi táblázat az f1today.nl weboldaláról származik:
coureur | team | resultaat | ronden | ||
1. | J. Button | Brawn GP | 1u40:44.282 | 78 | |
2. | R. Barrichello | Brawn GP | + 7.666 | 78 | |
3. | K. Räikkönen | Ferrari | + 13.443 | 78 | |
4. | F. Massa | Ferrari | + 15.110 | 78 | |
5. | M. Webber | Red Bull Racing | + 15.730 | 78 | |
6. | N. Rosberg | Williams | + 33.586 | 78 | |
7. | F. Alonso | Renault | + 37.839 | 78 | |
8. | S. Bourdais | Toro Rosso | + 1:03.142 | 78 | |
9. | G. Fisichella | Force India | + 1:05.040 | 78 | |
10. | T. Glock | Toyota | + 1 ronde | 77 | |
11. | N. Heidfeld | BMW Sauber | + 1 ronde | 77 | |
12. | L. Hamilton | McLaren | + 1 ronde | 77 | |
13. | J. Trulli | Toyota | + 1 ronde | 77 | |
14. | A. Sutil | Force India | + 1 ronde | 77 |