Pontverseny

Pilóták versenye:
1. Massa 39 pont
2. Alonso 37 pont
3. Vettel 37 pont
4. Button 35 pont
5. Rosberg 35 pont
6. Hamilton 31 pont


Istállók versenye:
1. Ferrari 76 pont
2. McLaren 66 pont
3. Red Bull 61 pont
4. Mercedes 44 pont
5. Renault 30 pont

Formula blog - ahogy a Forma 1-et én látom

Bejegyzéseimet láthatjátok a F1-ről kapcsolatban. Aktuális érzelmek, értékelés egy Ferrari-rajongótól.

Friss topikok

  • argo001: @prédikátor: Majd valamikor biztosan, most erre nincs időm sajnos. (2011.03.27. 09:57) Szünetel a blog
  • argo001: A Red Bull akció számomra is kissé érthetetlen, de én nem mondanám biztosra, hogy Webber a hibás. (2010.06.01. 15:28) 2010 - Törökország, verseny
  • Je m'appelle Théo: nem volt rossz verseny, bár egy Massa sikert jobban értékeltem volna (2010.04.05. 09:59) 2010 - Malajzia, verseny
  • argo001: @prédikátor: Igen, volt pár egész jó előzés. Azért Schumit nagyon sajnálom.. (2010.04.04. 11:57) 2010 - Malajzia, időmérő
  • argo001: @prédikátor: Schumi egész jó volt, bele fog rázódni nagyon. Massát nagyon sajnálom, állítólag volt... (2010.03.14. 15:20) 2010 - Bahrain, időmérő

Miner.hu kereső

Ferraris szösszenetek - ideje elgondolkodni

2009.04.22. 17:07 argo001

Találtam két nagyon érdekes írást, mindkettő a Ferrarival kapcsolatos. Elsőként álljon itt egy idézet az autosport.com fórumáról:

"I am going to provide the opinion of someone who was actually at the track. I was standing at the apex of Turn1, and had a good view of the start, the first corner and the tight hairpins after that. It was a very good place to sit, if you wanted to check different driving styles and how well the cars were balanced, especially while turning and braking.

My first observation, regarding Raikkonnen, is this: Throughout the race, ALL drivers at some point tried different lines into Turn1 and the consequent complex of hairpins. They were using the inside line, and the next lap they were using the outside, trying to find the missing grip in the rubber there, they kept it tight around the corner or wide to get a good look at the hairpin, whatever. Raikkonnen was the ONLY driver of the field who didn't try anything different, lap after lap after lap. You could almost feel the indifference emitting from his cockpit in heatwaves. He was the only driver not to test the car using different braking points, differAent lines and the only driver who it was clear was not pushing 100%. Vettel, for example, always had wobbly moments going into Turn1. All the drivers were fighting with their cars, lap in, lap out - you could SEE that. Kimi was the only driver on rails, hardly ever needing to do a correction. Now, if he were first and building a gap, that would be awesome. Problem was he was slow and dropping back places faster than the Dukes dropped Rosco.

As far as the engine problem is concerned, his speed traps and his s3 times indicated no issue whatsoever. Maybe he had some problems in the first couple of laps (after the SC), but that's it. The truth is he spent the race truddling along at the back and letting everybody through.

Massa, on the contrary, was really on it. And, again, you could SEE that with the naked eye. Pushing and fighting with the car, trying different things from lap to lap, and generally RACING. Which is what Kimi forgot, completely, to do."

Aki nem értené, annak elmagyarázom a lényeget: valaki a Kínai Nagydíjon az 1. kanyar mellől figyelte az eseményeket. Az 1. kanyarban minden egyes körben más íven autóztak a versenyzők - mindenki íveket váltogatott, próbálgatták a helyes ívet belőni. Az egyetlen versenyző, aki ezt nem tette, az Räikkönen. Ő mindig ugyanazon az íven autózott, korrekció nélkül, ami nem lett volna gond, ha gyors lett volna. Ő azonban, a megfigyelő szerint, lassú volt ott és meg se próbált ívet változtatni (szó szerint "világos volt, hogy nem nyomta 100%-osan"), miközben Vettel, vagy Massa próbálkoztak. Ezt is be lehet söpörni Kimi műszaki bakija mögé (ha volt egyáltalán, ő ugyanis inkább a gumikra panaszkodott), de érdekes, miért nem próbált meg kísérletezni ő is. Lehetséges, hogy bejött volna.

*

A másik, ami igen érdekes dolog, Massa nyilatkozata arról, hogy konkrétan mi is volt a problémája az F60-assal a Kínai Nagydíjon.

"Azt kell mondanunk, hogy úgy tűnik, a szerencse jelenleg nem a mi oldalunkon áll, az autó ugyanis egy nagyon kicsi és ostoba hiba miatt állt meg. A központi adatok beolvasásának meghibásodásáról volt szó, amely azt jelezte az irányító egységnek, hogy a gázérzékelőt le kell állítania."

"Tehát annak, ellenére, hogy az autóval tulajdonképpen semmi baj nem volt, az autó fedélzeti számítógépe úgy döntött, hogy leállítja a gázérzékelőt, így félre kellett húzódnom."

Ez egy olyan hiba, amit véleményem szerint nem lehet orvosolni, de elkeserítő, hogy ilyen hibák is előfordulhatnak a Ferrarinál. Ez alighanem bekerülhetne az "Elmúlt 10 év kieséseinek legostobább okai" című könyvbe.

Van egy olyan mondás, miszerint ha valaki gödörben van, azt általában még több balszerencse üldözni. Muszáj leküzdeni ezt a sötét gödröt, valahogy kimászni belőle. Én örülnék, ha Bahrainben pontokat tudnánk szerezni, ha az egyik pilótánk dobogóra állhatna, az meg csodálatos lenne.

komment

süti beállítások módosítása