Pontverseny

Pilóták versenye:
1. Massa 39 pont
2. Alonso 37 pont
3. Vettel 37 pont
4. Button 35 pont
5. Rosberg 35 pont
6. Hamilton 31 pont


Istállók versenye:
1. Ferrari 76 pont
2. McLaren 66 pont
3. Red Bull 61 pont
4. Mercedes 44 pont
5. Renault 30 pont

Formula blog - ahogy a Forma 1-et én látom

Bejegyzéseimet láthatjátok a F1-ről kapcsolatban. Aktuális érzelmek, értékelés egy Ferrari-rajongótól.

Friss topikok

  • argo001: @prédikátor: Majd valamikor biztosan, most erre nincs időm sajnos. (2011.03.27. 09:57) Szünetel a blog
  • argo001: A Red Bull akció számomra is kissé érthetetlen, de én nem mondanám biztosra, hogy Webber a hibás. (2010.06.01. 15:28) 2010 - Törökország, verseny
  • Je m'appelle Théo: nem volt rossz verseny, bár egy Massa sikert jobban értékeltem volna (2010.04.05. 09:59) 2010 - Malajzia, verseny
  • argo001: @prédikátor: Igen, volt pár egész jó előzés. Azért Schumit nagyon sajnálom.. (2010.04.04. 11:57) 2010 - Malajzia, időmérő
  • argo001: @prédikátor: Schumi egész jó volt, bele fog rázódni nagyon. Massát nagyon sajnálom, állítólag volt... (2010.03.14. 15:20) 2010 - Bahrain, időmérő

Miner.hu kereső

Formula-1 2008

2008.12.01. 19:59 argo001

Jó régen írtam már a blogra. Az utolsó futam óta eltelt egy kis idő – a csapatok már javában készülnek a 2009-es szezonra, ami annyit jelent, hogy itt az ideje felállítani a rangsort. Ki 2008 pilótája? Mi volt a legnagyobb meglepetés 2008-ban? Mik voltak az év legszebb pillanatai, a legrosszabb pillanatai, a legfurcsább pillanatai? Álljon itt egy kis összegzés, melybe egy cseppnyi szubjektivitást is belevittem, kérem, nézzétek el ezt nekem. J

 

Év pilótája 2008:

  1. Lewis Hamilton

=  Felipe Massa

  1. Fernando Alonso
  2. Sebastian Vettel
  3. Robert Kubica

Ezt a listát felesleges is lenne magyaráznom. Szinte törvényszerű, hogy az első helyeket azok a versenyzők foglalják el, akik harcban vannak a világbajnoki címért. Míg Lewis Hamilton a csapattal való közreműködésével (és nem utolsó sorban világbajnoki címével) érdemelte ki az első helyet, Felipe Massa a szűnni nem akaró küzdéssel, a sokszoros padlóról való felállással, az utolsó méterekig való hajtással, és sportszerű viselkedésével vívta ki azt, hogy (nálam legalábbis) az élen megosztozzon Lewis Hamiltonnal. Bár mindkettőjükhöz fűződik negatív esemény (Lewis Hamilton: Bahrain, Kanada, Franciaország, Japán; Felipe Massa: Malajzia, Magyarország, Szingapúr, Japán), ezek nem mentesítik őket jó helyezésük alól. Fernando Alonsót év eleji teljesítménye után nem tettem volna a harmadik helyre, de be kell ismernünk: tud valamit ez az ember, lehet szeretni, nem szeretni. Álmomban nem gondoltam volna, hogy ezzel a Renault-val futamot is lehet nyerni, rögtön kettőt (igaz, a szingapúri győzelemhez hatalmas szerencse kellett, de Alonso nyert, ami kész tény). Sebastian Vettel földbe tiporta a 4x champ-car bajnok csapattársát, nagyon meggyőzően teljesítve egész évben (főként az évad második részében), az év csúcspontja számára az olasz győzelem, ahol a tifosik előtt, a Toro Rosso hazai pályáján nyerni tudott. Kubica Kanadában szerencsés győzelmet aratott, s bár volt olyan pillanat, amikor azt hittük, több van benne, összességében kiegyensúlyozott teljesítményt mutathat fel, amivel sikerült felkerülnie a listára.

 

Év csapata 2008:

  1. McLaren
  2. Ferrari
  3. Sauber-BMW

Annak ellenére, hogy a konstruktőri titulus a Ferrari markát ütötte, összességében véve sokkal jobb munkát végeztek a wokingiak. A Ferrari, mint csapat, hibát hibára halmozott, főként a szezon utolsó, leglényegesebb szakaszának. A szingapúri bakit tekinthetjük annak is, mint a baki, amely megfosztotta Felipe Massát a végső győzelemtől. Utólag láthatja az ember, mennyire is számított volna az ott eldobott 10 pont. A McLaren következetesen építette fel a szezont, Lewis Hamiltonra támaszkodva, és bár az évad elején nem voltak a Ferrari szintjén, az év közbeni fejlesztésekkel sikerült olyan autót építeni, ami a konstruktőri cím elnyerésére is méltónak bizonyult volna. DE, a Ferrari duója ügyesebb volt. A BMW nagyon nagy ugrással kezdte a szezont – a tavalyi év harmadik ereje után hirtelen ott volt a két rivális nyakán (olykor a két rivális között), év végére azonban – úgy vettem észre – visszacsúsztak a tavalyi szintjükre. Ettől függetlenül a kitűzött célokat sikeresen teljesítették.

 

Év legnagyobb pozitív meglepetése:

  1. Sebastian Vettel olasz győzelme
  2. Felipe Massa szárnyalása a Hungaroringen (ill. Monacóban)
  3. A Renault felemelkedése az utolsó futamokon

Szintén olyan lista, amihez lényegében karaktert se kéne fűznöm. Én, mint Schumacher-szurkoló, élveztem a pillanatot, amikor újra hallhattam a német és olasz himnuszt egymás után. Sebastian megmutatta, jól megy esőben, keze sem remegett meg, és a Red Bull kis csapatával futamot sikerült nyerniük. Felipét sem szabad szó nélkül hagyni: Monacóban brutálisan ment az első körökben (emlékszünk a körönkénti 3-4 másodpercre? Amikor megláttam kiírva, azt hittem, lefejelem a képernyőt), és Magyarországon főként irgalmatlan rajtjának köszönhetően lovagolt az élen, egész sokáig, amíg sajnos egy motorhiba meg nem fosztotta győzelmétől. A Renault is pozitív meglepetést mutatott fel, nem csak a Renault szurkolóinak: az év eleji közepes csapatból az év végére az élmezőnyben tanyázó autót sikerült felépíteniük, ami figyelemre méltó.

 

Az év legnagyobb negatív meglepetése (pilóták):

  1. Kimi Räikkönen
  2. Heikki Kovalainen
  3. Nick Heidfeld

Az érem másik oldala. Év elején a szakértők 70%-a (minimum) sima Räikkönen-címvédést várt, ehhez képest a tavalyi bajnok az év végén épp hogy el tudta csípni a harmadik helyet Kubicával szemben. Nincs mit szépíteni: Massa nagyon lelépte. Év elején voltak jó versenyei, aztán jött egy hullámvölgy, majd egy időszak, amíg a középmezőny elejében tanyázott, aztán a 4 verseny, ahol kiesett. Az évad második felében csak Kínában tudta volna megverni a csapattársát, ami enyhén szólva meglepő (remélem, ez Felipe teljesítményét is felértékeli). Kovalainen dettó. Igaz, tőle nem várt senki bajnoki címet, azért enyhén kikapott Hamiltontól. Nem nagyon csinált semmit idén, ami összejött neki, az a magyarországi győzelem, ami Massa motorhibájának és Hamilton defektjének volt köszönhető. Heidfeldről szintén ezt tudom elmondani: Kubicához képest rettentő hátrányba került, volt időszak, amikor önerőből nem ment a pontszerzés. A BMW érdeke is, hogy összekapja magát.

 

Az év legszebb előzése: Massa vs. Kovalainen vs. Barrichello

Ez az előzés magáért beszél. Massa nagyon szűken fordult, még le is váltott időközben. Az év legszebb előzésének így ezt választottam: Massa nem ijedt meg a látszólag kilátástalan helyzettől, hanem odatette magát, ami amúgy ez évben végig jellemezte. Nagyon szép előzés volt még a Räikkönen-Kubica féle előzés Bahrainben.

 

Az év legnagyobb botránya: Mosley-féle „játékok”

No comment.

 

Az év versenye:

  1. Brazil GP
  2. Szingapúr GP
  3. Monaco GP

A Brazil GP drámai fordulataival, különösen az utolsó három körével, Szingapúr az esti csillogásával, valamint futam közbeni káoszával, Monaco pedig eső áztatta utcáival érdemelte ki az előkelő pozíciót. Mindhárom futamot érdemes többször megnézni, ajánlom nektek. Előzés-felhozatal szempontjából azért nem volt rossz a Kanadai nagydíj sem.

 

Az év autója:

  1. Ferrari F2008
  2. McLaren MP4-23
  3. BMW F1.08

Azt hiszem, a legjobb teljesítményt összességében nézve a Ferrari mutatta: bár jelentős lemaradásuk volt esős környezetben (ahol a McLaren volt az úr), ezért nem mondható teljesen biztosnak az első helye. Míg a Ferrari kimagaslóan jó volt számukra kedvező körülmények között, addig a McLaren minden körülmények között jó teljesítményt mutatott – bár néha jelentősen alulmaradtak a Ferrarival szemben – ez főleg év elejére volt jellemző. A BMW ebben az évben a 3. erőt képviselte.

 

Egy remek év áll mögöttünk, és ezt mindenki elmondhatja magáról, aki figyelemmel követte az ez évi F1-es futamokat. És mi várható 2009-re? Új szabályok, új erőviszonyok… nem tudjuk.

 

Kellemes karácsonyi ünnepeket, és boldog új évet kívánok mindenkinek!

 

komment

süti beállítások módosítása