Pontverseny

Pilóták versenye:
1. Massa 39 pont
2. Alonso 37 pont
3. Vettel 37 pont
4. Button 35 pont
5. Rosberg 35 pont
6. Hamilton 31 pont


Istállók versenye:
1. Ferrari 76 pont
2. McLaren 66 pont
3. Red Bull 61 pont
4. Mercedes 44 pont
5. Renault 30 pont

Formula blog - ahogy a Forma 1-et én látom

Bejegyzéseimet láthatjátok a F1-ről kapcsolatban. Aktuális érzelmek, értékelés egy Ferrari-rajongótól.

Friss topikok

  • argo001: @prédikátor: Majd valamikor biztosan, most erre nincs időm sajnos. (2011.03.27. 09:57) Szünetel a blog
  • argo001: A Red Bull akció számomra is kissé érthetetlen, de én nem mondanám biztosra, hogy Webber a hibás. (2010.06.01. 15:28) 2010 - Törökország, verseny
  • Je m'appelle Théo: nem volt rossz verseny, bár egy Massa sikert jobban értékeltem volna (2010.04.05. 09:59) 2010 - Malajzia, verseny
  • argo001: @prédikátor: Igen, volt pár egész jó előzés. Azért Schumit nagyon sajnálom.. (2010.04.04. 11:57) 2010 - Malajzia, időmérő
  • argo001: @prédikátor: Schumi egész jó volt, bele fog rázódni nagyon. Massát nagyon sajnálom, állítólag volt... (2010.03.14. 15:20) 2010 - Bahrain, időmérő

Miner.hu kereső

Vélemény a három nagyról

2008.09.12. 22:40 argo001

Hamilton, Massa és Räikkönen terítéken

 

Legalább olyan izgalmas ez a világbajnokság, mint a tavalyi, sőt... és azt hiszem, ezzel nem csak én vagyok így. Nagyon sok véleményt olvastam már a három esélyesről, és én is hozzátenném a magamét. Legutóbb éppen Dávid Sanyi bá interjúját olvastam, és késztetést érzek arra, hogy alaposan kitárgyaljuk ezt a témát itt is. :)

Hamilton: Nem szeretem. Van a modorában valami, ami taszít. Álszentnek tűnik. Amivel viszont nem lehet vitatkozni, az a tehetsége. Nagyon erős pilóta, pályafutása elején jár, és ezalatt a két év alatt kétszer volt világbajnoki esélyes. Viszont még nem láttam közepes képességű autóban, így nem tudom, azzal mire lenne képes. Mert ugye tudjuk: ha az autó jól megy, a pilóta képes a legtöbbet kihozni magából és a csomagból, így szinte garantált a jó szereplés. Egy közepes autóval mennyire tudna küzdeni? Szívesen megnézném, mit tud egy Renault-ban, vagy egy Hondában akár.

Massa: Aki olvassa a blogot, tudja, hogy neki szurkolok. Azért lett szimpatikus, mert tisztelte Michaelt, nem szégyellt tanulni. Emlékszem a 2002-es évére, vagy amikor 2004-ben visszajött a Forma-1-be (Peter Sauber húzta is a száját). De ez a Peter Sauber 2005 végén már meg akarta tartani őt, hiszen elverte '97 világbajnokát, nem is kicsit. De Massa már leszerződött a Ferrarihoz. 2006-ban nem volt esélye, 2007-ben viszont eleinte úgy tűnt, ő lesz a befutó, aztán a sors kifürkészhetetlen, a végén pont a brazíliai győzelmét kellett feláldozni Kimi Räikkönen bajnoki címéért cserébe. Két borzasztó futam után idén felállt a padlóról, és bebizonyította, mennyit fejlődött. Azt hiszem, nem mondok nagy meglepetést, ha Massát tartom a legtöbbet fejlődött F1-es pilótának. Ott van a bahraini, a török, a monacoi, a kanadai, a magyarországi, a valenciai teljesítménye, ami azt hiszem, sugallja, hogy kőkemény VB-esélyes. Ezzel talán csak Silverstone-t tudnám szembeállítani, ahol enyhén szólva nem volt túl jó hétvégéje. Nem vagyok biztos benne, hogy ő lesz a VB, viszont ha a mentális erejét meg tudja őrizni a hajrában, akkor nagyon sok esélye van.

Räikkönen: Elméletileg eldobta a VB-címét, amikor Belgiumban beleállt a falba. Gyakorlatilag nézzük meg, milyen futam volt mögötte! Végigdominálta, úgy, mint Felipe Magyarországot. Ez is jellemző a 2008-as évre: Räikkönen nagyon erősen kezdett, aztán jött egy pechesebb periódus, majd nagyon meggyengült, beleszürkült a középmezőnybe, aztán az élmezőnyből esik ki. Lehet belőle VB, de azt hiszem, nem sok esélye van. Remek pilóta, többször is bebizonyította már, de magunk között szólva a jelenlegi helyzetét magának is köszönheti. Néhány futamon önhibáján kívül nem tudott alkotni, de sokszor esett szét már fejben idén, és azt hiszem, Spa-ban az utolsó körökben is ezt láthattuk. Nem szeretem, soha nem is tudnék neki szurkolni, a stílusa, a hozzáállása távol áll tőlem. De egyes futamokon nyújtott teljesítménye miatt megemelem a kalapom. Máskor viszont értetlenül állok a produkciója előtt. Amikor a 6. helyen kocsikázik, teljesen beleszürkülve a mezőnybe. VB-esélyes, de nagyon nehéz lesz megszereznie a címet, pláne, hogy a cikk írásának időpontjában még Kubica is megelőzi a pontversenyben. Ha reálisan nézem, harmadik hely.

Holnap az időmérőt nem tudom figyelemmel kísérni, de amint hazaérek, igyekszem a megfelelő módon tájékozódni, hogy aztán a futamot nyugodtan kielemezhessem. 

komment

süti beállítások módosítása