Pontverseny

Pilóták versenye:
1. Massa 39 pont
2. Alonso 37 pont
3. Vettel 37 pont
4. Button 35 pont
5. Rosberg 35 pont
6. Hamilton 31 pont


Istállók versenye:
1. Ferrari 76 pont
2. McLaren 66 pont
3. Red Bull 61 pont
4. Mercedes 44 pont
5. Renault 30 pont

Formula blog - ahogy a Forma 1-et én látom

Bejegyzéseimet láthatjátok a F1-ről kapcsolatban. Aktuális érzelmek, értékelés egy Ferrari-rajongótól.

Friss topikok

  • argo001: @prédikátor: Majd valamikor biztosan, most erre nincs időm sajnos. (2011.03.27. 09:57) Szünetel a blog
  • argo001: A Red Bull akció számomra is kissé érthetetlen, de én nem mondanám biztosra, hogy Webber a hibás. (2010.06.01. 15:28) 2010 - Törökország, verseny
  • Je m'appelle Théo: nem volt rossz verseny, bár egy Massa sikert jobban értékeltem volna (2010.04.05. 09:59) 2010 - Malajzia, verseny
  • argo001: @prédikátor: Igen, volt pár egész jó előzés. Azért Schumit nagyon sajnálom.. (2010.04.04. 11:57) 2010 - Malajzia, időmérő
  • argo001: @prédikátor: Schumi egész jó volt, bele fog rázódni nagyon. Massát nagyon sajnálom, állítólag volt... (2010.03.14. 15:20) 2010 - Bahrain, időmérő

Miner.hu kereső

Felipe Massa nyert Magny-Coursban!

2008.06.22. 16:25 argo001

A Ferrari dominanciájának tükrében várható volt, hogy valamelyik Ferrari-pilóta nyeri a futamot, és ez Felipe Massának adatott meg, aki ezzel át is vette a VB-pontversenyben a vezetést (aminek én tagadhatatlanul örülök, végre ott a helye Fülesnek!).

Nagyjából helyesnek bizonyult az elméletem, 3 kör volt a két Ferrari között alapban, csak mivel Rajkónak sikerült egy kör benzint megspórolni a végén, így két körre módosult a különbség. Ekkor 4 mp előnye volt Kiminek Felipéhez képest, majd Felipe forgalomba akadt (integetett is), a boxkiállások után 6,2-re növekedett a különbség. S ekkor történt az, amire a Kimi-drukkerek nem szívesen vártak: Räikkönen kipufogója leszakadófélben volt, nagy valószínűséggel az ott keletkezett hőtől drasztikusan lelassult az autója, ezáltal Massa megelőzte a finnt. DE!

Räikkönen autója sokáig lassabb tempót diktált, mint Jarno Trulli Toyotája (aki minden dicséretet megérdemel, hiszen tartotta a gyorsabb Kovalainent, és harmadik lett a Toyotával), de egyszercsak optimalizálódott a különbség, látványosan a boxkiállások után. Vagy az erőegyensúly állt helyre, vagy az egyértelműen lehűlt levegő segített, mindenesetre ez nem volt annyira vészes, mint sokan gondolják. Oké, persze, azért látványosat vesztett Räikkönen a sebességéből, de nem annyira csoda az, hogy be tudott jönni, és ez nem az első eset a történelemben. Remélem, egy nagyon kedves ismerősöm, Zuzmara megengedi, hogy oldaláról, a mschumacher.formula.hu weboldalról ollózzak be egy írást. Ez a 2004-es Spanyol Nagydíjon történt meg Schumival:

Némi izgalmat csak az csempészett a futamba, hogy Schumachernek egy idõ után kímélõ üzemmódra kellett váltania a kipufogója meghibásodása miatt, ám ez a "kímélõ üzemmód" is azt jelentette, hogy több, mint 13 másodperccel ért elõbb célba a második helyen befutó csapattársnál.

Itt olvashatjuk, hogy másnak is gyűlt már baja a kipufogóval, szóval ez akkora hátrányt nem jelentett, mint amelynek sokan gondolták - Kimi véleményem szerint sokáig tudta volna tartani a helyét. Ha nincsen a Kimi-meghibásodás, és ha nincs Felipe forgalomba kerülése, akkor véleményem szerint Räikkönen nyer(hetett volna) úgy nagyjából 2 mp előnnyel, de nincsen ha (bár ezt is ki tudja? Felipe az utolsó szakaszban egyszerűen nagyon gyors volt, még az is elképzelhető, hogy megelőzte volna Kimit).

Szóval csak annyira volt vészes ez a kipufogós ügy, amíg Räikkönen drasztikusan lelassult, a boxkiállás után "stagnált" az autó, és tudta tartani a mögötte haladók tempóját. Még így is jobb, mintha kiesik.

Jarno Trullinak gratulálok, nekem sosem volt bajom vele (bár néha eléggé érdekeseket beszélt), Kovalainennek szintén. És ami hatalmas öröm (még) nekem: Piquet megverte Alonsót a versenyen!!!! Annyira örülök (ez kis pofon az Alonso-szurkolóknak, bevallom, a mezőnyből őt kedvelem a legkevésbé - leginkább semennyire)! Okés, Alonsonak így jött ki a lépés, de hál' istennek Piquet pontot szerzett, ráadásul rögtön kettőt is! Csak így tovább!

Felipe pedig vezet. Vezet, úgy, hogy év elején kettőt nullázott, ahogy most Räikkönen. 5 pont köztük a különbség, a versenyek pedig mennek, és mennek... Én bevallom őszintén, annak örülnék, ha a brazil nyerné a VB-t, de hát ahogy ő is mondta: még sok van hátra...

13 komment

süti beállítások módosítása