A Ferrari dominanciájának tükrében várható volt, hogy valamelyik Ferrari-pilóta nyeri a futamot, és ez Felipe Massának adatott meg, aki ezzel át is vette a VB-pontversenyben a vezetést (aminek én tagadhatatlanul örülök, végre ott a helye Fülesnek!).
Nagyjából helyesnek bizonyult az elméletem, 3 kör volt a két Ferrari között alapban, csak mivel Rajkónak sikerült egy kör benzint megspórolni a végén, így két körre módosult a különbség. Ekkor 4 mp előnye volt Kiminek Felipéhez képest, majd Felipe forgalomba akadt (integetett is), a boxkiállások után 6,2-re növekedett a különbség. S ekkor történt az, amire a Kimi-drukkerek nem szívesen vártak: Räikkönen kipufogója leszakadófélben volt, nagy valószínűséggel az ott keletkezett hőtől drasztikusan lelassult az autója, ezáltal Massa megelőzte a finnt. DE!
Räikkönen autója sokáig lassabb tempót diktált, mint Jarno Trulli Toyotája (aki minden dicséretet megérdemel, hiszen tartotta a gyorsabb Kovalainent, és harmadik lett a Toyotával), de egyszercsak optimalizálódott a különbség, látványosan a boxkiállások után. Vagy az erőegyensúly állt helyre, vagy az egyértelműen lehűlt levegő segített, mindenesetre ez nem volt annyira vészes, mint sokan gondolják. Oké, persze, azért látványosat vesztett Räikkönen a sebességéből, de nem annyira csoda az, hogy be tudott jönni, és ez nem az első eset a történelemben. Remélem, egy nagyon kedves ismerősöm, Zuzmara megengedi, hogy oldaláról, a mschumacher.formula.hu weboldalról ollózzak be egy írást. Ez a 2004-es Spanyol Nagydíjon történt meg Schumival:
Némi izgalmat csak az csempészett a futamba, hogy Schumachernek egy idõ után kímélõ üzemmódra kellett váltania a kipufogója meghibásodása miatt, ám ez a "kímélõ üzemmód" is azt jelentette, hogy több, mint 13 másodperccel ért elõbb célba a második helyen befutó csapattársnál.
Itt olvashatjuk, hogy másnak is gyűlt már baja a kipufogóval, szóval ez akkora hátrányt nem jelentett, mint amelynek sokan gondolták - Kimi véleményem szerint sokáig tudta volna tartani a helyét. Ha nincsen a Kimi-meghibásodás, és ha nincs Felipe forgalomba kerülése, akkor véleményem szerint Räikkönen nyer(hetett volna) úgy nagyjából 2 mp előnnyel, de nincsen ha (bár ezt is ki tudja? Felipe az utolsó szakaszban egyszerűen nagyon gyors volt, még az is elképzelhető, hogy megelőzte volna Kimit).
Szóval csak annyira volt vészes ez a kipufogós ügy, amíg Räikkönen drasztikusan lelassult, a boxkiállás után "stagnált" az autó, és tudta tartani a mögötte haladók tempóját. Még így is jobb, mintha kiesik.
Jarno Trullinak gratulálok, nekem sosem volt bajom vele (bár néha eléggé érdekeseket beszélt), Kovalainennek szintén. És ami hatalmas öröm (még) nekem: Piquet megverte Alonsót a versenyen!!!! Annyira örülök (ez kis pofon az Alonso-szurkolóknak, bevallom, a mezőnyből őt kedvelem a legkevésbé - leginkább semennyire)! Okés, Alonsonak így jött ki a lépés, de hál' istennek Piquet pontot szerzett, ráadásul rögtön kettőt is! Csak így tovább!
Felipe pedig vezet. Vezet, úgy, hogy év elején kettőt nullázott, ahogy most Räikkönen. 5 pont köztük a különbség, a versenyek pedig mennek, és mennek... Én bevallom őszintén, annak örülnék, ha a brazil nyerné a VB-t, de hát ahogy ő is mondta: még sok van hátra...