Pontverseny

Pilóták versenye:
1. Massa 39 pont
2. Alonso 37 pont
3. Vettel 37 pont
4. Button 35 pont
5. Rosberg 35 pont
6. Hamilton 31 pont


Istállók versenye:
1. Ferrari 76 pont
2. McLaren 66 pont
3. Red Bull 61 pont
4. Mercedes 44 pont
5. Renault 30 pont

Formula blog - ahogy a Forma 1-et én látom

Bejegyzéseimet láthatjátok a F1-ről kapcsolatban. Aktuális érzelmek, értékelés egy Ferrari-rajongótól.

Friss topikok

  • argo001: @prédikátor: Majd valamikor biztosan, most erre nincs időm sajnos. (2011.03.27. 09:57) Szünetel a blog
  • argo001: A Red Bull akció számomra is kissé érthetetlen, de én nem mondanám biztosra, hogy Webber a hibás. (2010.06.01. 15:28) 2010 - Törökország, verseny
  • Je m'appelle Théo: nem volt rossz verseny, bár egy Massa sikert jobban értékeltem volna (2010.04.05. 09:59) 2010 - Malajzia, verseny
  • argo001: @prédikátor: Igen, volt pár egész jó előzés. Azért Schumit nagyon sajnálom.. (2010.04.04. 11:57) 2010 - Malajzia, időmérő
  • argo001: @prédikátor: Schumi egész jó volt, bele fog rázódni nagyon. Massát nagyon sajnálom, állítólag volt... (2010.03.14. 15:20) 2010 - Bahrain, időmérő

Miner.hu kereső

Montreal - félidőben, és utána

2008.06.07. 21:39 argo001

Nagyon érdekesen alakult az időmérő edzés, mindhárom etapot a McLaren brit pilótája, Lewis Hamilton nyerte.

Én tulajdonképp arra lettem figyelmes, hogy a Ferrarinak 2006 óta nem fekszik a pálya. 2006-ban egy 2. és egy 5. hely volt a mérleg, 2007-ben egy kizárás és egy 5. hely. A McLaren már 2006-ban is jó volt itt (3. hely), 2007-ben pedig ott ette meg a mezőnyt, ahol akarta.

Pár ismerősömmel tanakodtunk arról, hogy mi történik tulajdonképp itt, és ezt megpróbáltam egy csokorba összegyűjteni.

Következzenek a nagy kérdések: vajon a McLaren tényleg utolérte a Ferrarit? Vagy csak azt látjuk, hogy egyes pályák jobban fekszenek bizonyos autóknak? A BMW megverheti a Ferrarit vagy a McLarent? És az utolsó: vajon a Renault és a Williams tényleg utolérte a "nagyokat"?

Nézzük a kérdéseket sorjában:

1. Ez elég nehéz kérdés. Tavaly a McLaren itt kezdett el meglépni a Ferraritól. De nem hinném, hogy utolérték a Ferrarit. Abból kiindulva, hogy az első két etapban Hamilton mögött rögtön ferraris pilóta következett (Felipe Massa), és a harmadik etapban Massa végül csak 6. lett - nos, ez engem arra enged következtetni, hogy Massa esetleg nehezebb picit a többieknél. De nem sokkal, hiszen ha megnézzük, az első két etapban sem tudta megverni a McLaren-t. Räikkönen a harmadik etapban a harmadik helyet szerezte meg, de véleményem szerint a finn világbajnok és Hamilton nagyjából ugyanannyi üzemanyaggal vághat neki a futamnak. Egy szónak is száz a vége: nem hinném, hogy megfogta a McLaren a Ferrarit, de ezen a pályán (bármily fájó is kimondani) lépéselőnyben vannak a szürkék.

2. Ezt burkoltan már meg is válaszoltam a fentiekben.

3. A BMW szerintem még nem ért el arra a szintre, ahol a McLaren és a Ferrari tart. Gyakran szerepelnek a dobogón, de ez minek is köszönhető? Ausztrália - hatvanötezer pilóta kiesett, Heidfeld mögött már nem jöttek akkora autók. Malajzia - Kubica elől Massa kiesett, de a kieséstől függetlenül is jó lett volna a BMW a dobogóra. Bahrain - itt tisztán dobogósok voltak. Spanyolország - itt a két élcsapat mögött szerepeltek. Törökország - szintén. Monaco - elbaltázott lépések a Ferrarinál, nos ez eredményezte a második helyre jutást.
Ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy a BMW-nek jelenleg nincs akkora ereje, hogy befogja a két élcsapatot, de arra nagyon jók, hogy a legközelebb kerüljenek hozzájuk, és ha a nagy négyes közül valaki hibázik (ami igen sűrűn előfordul), arra "Kubikáék" általában le is tudnak csapni.

4. Abszolút nem! A Renault és a Williams semmilyen szempontból nem tart még ott, ahol a nagyok - ez az időmérő egy lutri volt. Alonso és Rosberg szép kört teljesítettek, de véleményem szerint könnyebb az autójuk, mint Hamiltoné, Kubicáé, Räikkönené, és Massáé. Ettől függetlenül, ha a Ferrari-McLaren-BMW trió elfoglalja az első hat helyet, Rosberget és Alonsot utánuk tudom tenni.

Végezetül egy tipp holnapra:

Hamiltont nagyon nehéz lesz megverni - ő tavaly is verhetetlen volt, ma már nagyságrendekkel tapasztaltabb. A dobogóra még a Kubica-Räikkönen-Massa trióból fog két egyén felállni. Ha igazam van, és Massának nehezebb az autója, akkor Massának reális esélye van a 3. helyre (de akár még 2. is lehet, sőt, meg is nyerheti a futamot, akárcsak Räikkönen, vagy Kubica).
Magyarul az én tippem: 1. Hamilton 2. Räikkönen vagy Massa 3. Räikkönen vagy Massa vagy Kubica

De akármi megtörténhet, még az is, hogy Glock nyer...

Végezetül pedig csak ennyit: hajrá MASSA!!! HAJRÁ FERRARI! :)))))))))))))) (ősi Ferrari-drukkerként meg kellett tennem)

Igyekszem nem elfogultan írni a cikkeket, csak nem mindig sikerül. :)

2 komment

süti beállítások módosítása