Nagyon érdekesen alakult az időmérő edzés, mindhárom etapot a McLaren brit pilótája, Lewis Hamilton nyerte.
Én tulajdonképp arra lettem figyelmes, hogy a Ferrarinak 2006 óta nem fekszik a pálya. 2006-ban egy 2. és egy 5. hely volt a mérleg, 2007-ben egy kizárás és egy 5. hely. A McLaren már 2006-ban is jó volt itt (3. hely), 2007-ben pedig ott ette meg a mezőnyt, ahol akarta.
Pár ismerősömmel tanakodtunk arról, hogy mi történik tulajdonképp itt, és ezt megpróbáltam egy csokorba összegyűjteni.
Következzenek a nagy kérdések: vajon a McLaren tényleg utolérte a Ferrarit? Vagy csak azt látjuk, hogy egyes pályák jobban fekszenek bizonyos autóknak? A BMW megverheti a Ferrarit vagy a McLarent? És az utolsó: vajon a Renault és a Williams tényleg utolérte a "nagyokat"?
Nézzük a kérdéseket sorjában:
1. Ez elég nehéz kérdés. Tavaly a McLaren itt kezdett el meglépni a Ferraritól. De nem hinném, hogy utolérték a Ferrarit. Abból kiindulva, hogy az első két etapban Hamilton mögött rögtön ferraris pilóta következett (Felipe Massa), és a harmadik etapban Massa végül csak 6. lett - nos, ez engem arra enged következtetni, hogy Massa esetleg nehezebb picit a többieknél. De nem sokkal, hiszen ha megnézzük, az első két etapban sem tudta megverni a McLaren-t. Räikkönen a harmadik etapban a harmadik helyet szerezte meg, de véleményem szerint a finn világbajnok és Hamilton nagyjából ugyanannyi üzemanyaggal vághat neki a futamnak. Egy szónak is száz a vége: nem hinném, hogy megfogta a McLaren a Ferrarit, de ezen a pályán (bármily fájó is kimondani) lépéselőnyben vannak a szürkék.
2. Ezt burkoltan már meg is válaszoltam a fentiekben.
3. A BMW szerintem még nem ért el arra a szintre, ahol a McLaren és a Ferrari tart. Gyakran szerepelnek a dobogón, de ez minek is köszönhető? Ausztrália - hatvanötezer pilóta kiesett, Heidfeld mögött már nem jöttek akkora autók. Malajzia - Kubica elől Massa kiesett, de a kieséstől függetlenül is jó lett volna a BMW a dobogóra. Bahrain - itt tisztán dobogósok voltak. Spanyolország - itt a két élcsapat mögött szerepeltek. Törökország - szintén. Monaco - elbaltázott lépések a Ferrarinál, nos ez eredményezte a második helyre jutást.
Ezzel csak azt akarom érzékeltetni, hogy a BMW-nek jelenleg nincs akkora ereje, hogy befogja a két élcsapatot, de arra nagyon jók, hogy a legközelebb kerüljenek hozzájuk, és ha a nagy négyes közül valaki hibázik (ami igen sűrűn előfordul), arra "Kubikáék" általában le is tudnak csapni.
4. Abszolút nem! A Renault és a Williams semmilyen szempontból nem tart még ott, ahol a nagyok - ez az időmérő egy lutri volt. Alonso és Rosberg szép kört teljesítettek, de véleményem szerint könnyebb az autójuk, mint Hamiltoné, Kubicáé, Räikkönené, és Massáé. Ettől függetlenül, ha a Ferrari-McLaren-BMW trió elfoglalja az első hat helyet, Rosberget és Alonsot utánuk tudom tenni.
Végezetül egy tipp holnapra:
Hamiltont nagyon nehéz lesz megverni - ő tavaly is verhetetlen volt, ma már nagyságrendekkel tapasztaltabb. A dobogóra még a Kubica-Räikkönen-Massa trióból fog két egyén felállni. Ha igazam van, és Massának nehezebb az autója, akkor Massának reális esélye van a 3. helyre (de akár még 2. is lehet, sőt, meg is nyerheti a futamot, akárcsak Räikkönen, vagy Kubica).
Magyarul az én tippem: 1. Hamilton 2. Räikkönen vagy Massa 3. Räikkönen vagy Massa vagy Kubica
De akármi megtörténhet, még az is, hogy Glock nyer...
Végezetül pedig csak ennyit: hajrá MASSA!!! HAJRÁ FERRARI! :)))))))))))))) (ősi Ferrari-drukkerként meg kellett tennem)
Igyekszem nem elfogultan írni a cikkeket, csak nem mindig sikerül. :)