Pontverseny

Pilóták versenye:
1. Massa 39 pont
2. Alonso 37 pont
3. Vettel 37 pont
4. Button 35 pont
5. Rosberg 35 pont
6. Hamilton 31 pont


Istállók versenye:
1. Ferrari 76 pont
2. McLaren 66 pont
3. Red Bull 61 pont
4. Mercedes 44 pont
5. Renault 30 pont

Formula blog - ahogy a Forma 1-et én látom

Bejegyzéseimet láthatjátok a F1-ről kapcsolatban. Aktuális érzelmek, értékelés egy Ferrari-rajongótól.

Friss topikok

  • argo001: @prédikátor: Majd valamikor biztosan, most erre nincs időm sajnos. (2011.03.27. 09:57) Szünetel a blog
  • argo001: A Red Bull akció számomra is kissé érthetetlen, de én nem mondanám biztosra, hogy Webber a hibás. (2010.06.01. 15:28) 2010 - Törökország, verseny
  • Je m'appelle Théo: nem volt rossz verseny, bár egy Massa sikert jobban értékeltem volna (2010.04.05. 09:59) 2010 - Malajzia, verseny
  • argo001: @prédikátor: Igen, volt pár egész jó előzés. Azért Schumit nagyon sajnálom.. (2010.04.04. 11:57) 2010 - Malajzia, időmérő
  • argo001: @prédikátor: Schumi egész jó volt, bele fog rázódni nagyon. Massát nagyon sajnálom, állítólag volt... (2010.03.14. 15:20) 2010 - Bahrain, időmérő

Miner.hu kereső

Elindultunk - Török Nagydíj értékelése

2008.05.11. 17:15 argo001

Ez a második blogom, ahol a Forma 1-gyel szeretnék foglalkozni, és mindenkit szeretettel várok. Ajánlom továbbá, hogy nézzétek meg a bestpcgames.blog.hu oldalt, ahol játékokat mutatok be!

Török Nagydíj 2008 - Massa harmadszor is parádézott

- Massa harmadszor verte el a mezőnyt Törökországban
- Hamilton szerencsés második helye
- Räikkönen a dobogó alsó fokán

Úgy örülök, hogy végre egy valamirevaló versenyt láttam. Megmondom őszintén, én szeretem a Ferrarit, és a F1-et, de Barcelonában semmilyen jó akciót nem láthattam. Na itt most volt dögivel.
Felipe Massa egyszerűen zseniális, ezen a pályán harmadik éve verhetetlen. Nagyon jó körrel nyerte az időmérőt, majd a versenyt okos, és higgadt versenyzéssel biztosította be. Nem kapkodott, még azután sem, miután Lewis megelőzte, hiszen tudta - Lewis autójában sokkal kevesebb üzemanyag van, így a körülmények így is neki kedveznek. Zsinórban háromszor nyerni egy adott futamon, egymást követő évben - ezt utoljára Michael Schumacher tudta. Látszólag nem volt nehéz dolga, mégis tudta, hogy ha Hamilton túlságosan elhúz előle, akkor még komoly gondok akadhatnak.
Hamilton parádézott. Rendkívül jól mérte fel, hogy a Ferrarinak Törökországban talán még nagyobb fölénye van, mint tavaly, így tudta, hogy nyers erőből nem lesz képes megverni egyik Ferrarit sem. A "szürkék" azonban jól döntöttek, amikor meghozták azt a látszólag igen furcsa taktikát, hogy rövid etapokat mennek kevés üzemanyaggal. Miért lett volna ez rossz? Csak azért, mert a plusz boxkiállás laza 22-24 másodperc hátrányt jelent. Igen ám, de azzal nem számolunk, hogy egy könnyű, jól tapadó autóval mennyivel gyorsabban lehet menni - ezt láthattuk, amikor Lewis rátapadt Felipére, majd később meg is előzte, és elhúzott tőle. A taktikának köszönhetően Massa mögött ugyan, de Räikkönen előtt végzett, izgalmasabbá téve a világbajnokságot.
Räikkönen elég halovány teljesítményt nyújtott egész hétvégén. Persze, javított a rajtpozícióján, de ez számomra akkor is kevés az uralkodó világbajnoktól. A rajtnál érthető volt a visszaesése, de utána Kubicára még tapadni sem tudott rendesen, amin őszintén szólva egész picikét csodálkoztam. Persze, a boxban megelőzte Kubicát, de aztán annyi is volt. Kellett volna neki a második hely, ami nem jött össze, érthetők tehát a pofavágásai a futam után. Az első szárnya megsérült, de azt hiszem, ez nem lehetett akkora nagy tragédia, hiszen megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
Heikki elbénázta a rajtot, a futamon sem jött föl túl nagy lendülettel (mondjuk egy bizonyos fokú óvatossága érthető az előző futamon történt balesete miatt). Azt gondolom, a McLaren innentől kezdve elkezdhet koncentrálni az első-második számú pilóta ügyére (ami a Ferrarinál látszólag még nem eldöntött). Ettől függetlenül ő autózta azt, ami az autóban volt, más kérdés, hogy ezt forgalomban megtenni jóval nehezebb.
A BMW ismét hozta a kötelezőt, Barcelonához hasonlóan itt sem sikerült a McLarent megverni. Ettől függetlenül maximális elismerésem Kubicának. Most kezd el beérni annyira, hogy igen komolyan veri Heidfeldet már mind időmérő, mind verseny tekintetében. Az is meglepett, hogy Robert egy darabig tudta Kimit tartani (nos, ez nemcsak Kimi "szürkeségének" tudható be, hanem Robert gyorsaságának is). Heidfeld ismét Kubica mögött végzett. Most el tudnék sütni egy poént egy bizonyos erőről, meg Yodáról (tényleg, azért lett a gyereke neve Yoda, mert BMW POWER, vagy csak mert szimplán zöld? Bocsi... :)), de nem teszem. :) Na szóval Quick-Nick, itt az ideje, hogy felkösd a gatyót, Robert kíméletlenül ott van.

A többiekről: Alonso sosem volt a kedvencem, mégis, ma értékes pontokat szerzett a Renault-nak. A rajtja kiváló volt, aztán a versenyen is megelőzte a Red Bullokat, szóval dicséretet érdemel teljesítménye. Nem mondható ez maradéktalanul Piquet-ről, aki a verseny elején "minthaottselenne" effektus benyomását kelthette, de a verseny vége felé voltak egészen szép megmozdulásai is.
Mark Webber, és Nico Rosberg zárták a pontszerzők sorát. Azt gondolom, mindketten értékes pontokkal gazdagították csapatukat, és egyértelműen jobbak csapattársaiknál. Bár Coulthard is említést érdemel, hiszen az első tízesben zárt (konkrétan a kilencedik lett), Jarno Trullival egyetemben (aki tizedik lett).
Rubens biztos nem így képzelte el a "rekordjának futamát". Egyszerűen elképesztő, mekkora mélyrepülésbe kezdett a Honda 2006 után... Ha valaki most kezdi nézni a Forma 1-et, szerintetek elhinné, hogy a Honda Buttonnal a volánnál 2006-ban az utolsó 6 futamon mindenkinél több pontot szerzett, illetve 2004-ben a második legerősebb csapat volt?
Vettel beért - utolsó helyen. De legalább befejezett egy futamot. Sutil annyi dicséretet megérdemel, hogy legalább nem utolsó lett a Force Indiával. Mindenesetre nagyon kéne már az az új Toro Rosso szerkezet, mert ez így nem megy.
Kevés kieső volt, hűvös időjárással együtt, így azt gondolom, a motorok valamelyest "megkímélődtek" Monacóra.
Mit tippelnék Monacóra? Bár Ferraris vagyok, mindenképp McLaren-győzelmet várok. Ezen a pályán Ferrari utoljára 2001-ben nyert (Michael Schumacherrel a volánnál). Jó lehet itt még Alonso is (aki az utóbbi két versenyt meg tudta nyerni itt), és mindenki, akit nem soroltam fel, hiszen ez a pálya lényegében nem igényel túl nagy motorerőt.

A Ferrari megrövidített tengelytávval fut itt Monacóban (először), a McLarenesek tovább erősítenek, a BMW tovább fogja nyomni az élmezőnyt, és minden lutri lesz, kipörgésgátló nélkül, szűk utcákkal. - Mi lesz itt?

Az én tippem:
Első helyre esélyesek: Hamilton, Kovalainen, Räikkönen, Massa
Második helyre esélyesek: Hamilton, Kovalainen, Räikkönen, Massa, Kubica
Harmadik helyre esélyesek: Kovalainen, Räikkönen, Massa, Kubica
Negyedik helyre esélyesek: Kovalainen, Massa, Kubica, Heidfeld
Ötödik helyre esélyesek: Kubica, Heidfeld, Alonso, Rosberg

Ne kérjétek, tovább nem is tudnék tippelgetni. :)

Jarno Trulli hozzáállása beszarás! :D Nézzük csak!
Csapat: Jarno, Coulthard van előtted 3 másodpercre, Rosberg további egyre, nyomd, nyomd!
Jarno Trulli: Ne aggódjatok, nyomom, mint a pokol! (Don't worry, I'm pushing like a hell...)

Zseniális....

2 komment

süti beállítások módosítása